1/05/2012

Carxofes amb vinagreta de ceps de l'André

Em feia molta il·lusio participar a La recepta del 15  que des de fa un any ens proposen la Sandra i el Xavi dels Fogons de la Bordeta i la Marina de Xocolata desfeta. Tots els ingredients que havien sortit  m'encantaven i tenia mil idees, encara que per una cosa o per una altre no havia participat.
Però any nou, reptes nous. Estava il·lusionada esperant quin l'ingredient seria el que proposaven per gener. I finalment, ha estat la carxofa que mai ha estat sant de la meva devoció !!!

Quin problema...

No obstant, he decidit enfrontar el repte i procurar superar-lo amb dignitat. He hagut de recórrer a una recepta que el gran xef Andre Bonnaure va fer l'honor de cuinar a casa meva. Aquella sessió magistral va canviar la meva manera d'entendre la cuina. He conservat la recepta durant 10 anys i em sembla que ara toca posar-la a la pràctica. 


Ingredients
1 kg de carxofes
1 llimona
1 cullerada de farina blanca
1 pessic de sal


Es pelen les carxofes fins que queda el cor i es deixen en un bol amb aigua i el suc de la llimona. Es posen a bullir en aquesta aigua amb el suc, una cullerada de farina blanca i la sal.

Un cop bullides es deixen reposar en aigua freda.

Una segona alternativa és fer-les directament al forn amb sal i un rajolí d'oli de vainilla

Vinagreta de ceps
5 gr. de ceps assecats
Oli, sal i pebre
Vinagre de poma

Es posen els ceps en remull en aigua tèbia. Un cop hidratats es posen en una cassola amb una mica d'oli a foc molt baix i es deixen confitar. Un cop confitats, s'afegeix el vinagre, al sal i el pebre i es passa pel minipimer.

Es parteixen les carxofes per la meitat i se serveixen amb la vinagreta

Fàcil i simple com les coses bones de veritat. I què pot ser millor per la meva gent de Girona que La Vie en Rose interpretada per Diana Krall i Toots Thielemans. L'André i el Sarko II ho apreciaran segur.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada