7/02/2012

Gaspatxo de remolatxa

Per una cosa o per una altra, feia dies que no actualitzava el blog. Pero la visita de la meva tieta Maria va fer que la meva cuina es posés a tota màquina. I d'entrant, vaig pensar que un gaspatxo seria fresquet i vindria molt de gust.

De gaspatxo se'n poden fer de mil maneres: a la tradicional, de cireres,  afegint-hi síndria o remolatxa. I al final em vaig animar a preparar un gaspatxo de tomàquet i remolatxa que va quedar d'un vermell espectacular.

1 kg de tomàquet pera
1/2 kg de remolatxa cuita
1/2 pebrot verd (la gent normal en posa mes, pero a mi NO m'agrada el pebrot)
1/2 ceba
1 cogombre mitjanet
Oli d'oliva
Sal 
Vinagre de Mòdena 

Fer un gaspatxo no té secret. Es tallen tots els ingredients a bocins, es posen en un bol la nit anterior, es deixa que tot es vagi amalgamant, es tritura ben fi amb el minipímer (i es rectifica de sal i de vinagre i s'afegeix aigua si cal) i finalment, es cola amb un colador ben fi per que quedi sense cap resta de pell i polpa.

I perque l'he batejat com a Gaspatxo The Hunger ? Doncs perque estic segura que al vàmpir encarnat per David Bowie a la meravellosa pelicula de Tony Scott (1983) li haguès encantat ! Una glopada de sang fresca desprès d'una llarga nit de cacera amb banda sonora de Bauhaus: Bela Lugosi's Dead. Però si em feu triar, em quedo amb una de les escenes més inquietants del film: el comiat de Miriam al seu amant centenari

I la banda sonora d'avui no pot ser una altre que el Trio en E Flat de Schubert, oi? Olé els vàmpirs amb classe i fora els vàmpirs descafeïnats de Crepúsculo !

Trio in E-Flat by Schubert on Grooveshark

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada