6/28/2013

Salmó amb salsa de poma

En un dels darrers tallers de la Mireia Carbó vam preparar un plat fàcil però molt efectiu: Salmó amb salsa de pastís de poma

I aprofitant que la meva tieta Maria Lluïsa ha vingut del Perú per celebrar els seus 89 anys amb la filla, netes i besnets i que feiem un dinar familiar on havia de dur jo el segon plat i no tenia gaire estona per estar a la cuina, he rescatat aquesta recepta que ha tingut gran acceptació.

Necessitarem
4 supremes de salmò [jo les agafo de La Sirena]
Sal i pebre
2 pomes Golden


per la salsa
1  poma Golden
 

50 gr de panses de Corint 
250 ml de suc de poma 
25 ml de salsa de soja
25 ml de mel
Canyella en pols a gust 

Posem les panses en remull en el suc de poma durant uns 15 minuts. Un cop s'han hidratat, afegim la poma pelada i a bocins, la salsa de sola, la mel i la canyella. Ho triturem tot amb el minipímer. 

La Mireia diu que ho hem de colar, afegir una cullerada de Maizena deixatada i fer arrencar el bull fins que agafi la textura desitjada. Jo m'he estimat més deixar la polpa i no espessir-la amb la Maizena. Queda bo igualment

Salpebrem el salmó i el posem en una safata que pugui anar al forn. Li posem unes gotetes de salsa i el cobrim amb grills de poma pelda tallada ben fina. Li tornem a posar una miqueta de salsa i ho posem al forn [dalt i baix] uns quinze minuts o fins que el salmó sigui cuit i la poma torradeta.  El servim amb la salsa tèbia.

I a la Banda sonora, una versió del Tainted Love, de la vocalista irlandesa Imelda May. A mi em sembla força sugerent

2 comentaris:

  1. jo també vaig estar en aquest taller de la Mireia pero encara no he fet aquesta recepta encara que ha de ser boníssima!! t'ha quedat genial!!

    ResponElimina
  2. Quina bona pinta aquesta salseta de poma...
    Petonets.

    ResponElimina