4/28/2013

Coc de poma i avellanes


Desprès del meu parèntesi de recerca que m'ha tingut apartada dels fogons una bona temporada, mica a mica vaig tornant al ritme habitual. De fet, avui m'he fet un bon fart de cuinar, preparant el dinar d'aniversari de la Júlia amb els seus amics: en fa 25 !!!

I per postres, he recuperat una recepta de l'Starbase que feia molt de temps que tenia pendent : el Pastís de poma senzillament genial de La Cuina Salvavides de la Mireia Carbó. I la veritat: és senzillament genial ! Fàcil, ràpid, gustòs....ho te tot. I també he aprofitat l'aportació del Starbase i he afegit les avellanes que li donen un punt molt bo. 

Necessitem
2 ous
100 g de sucre
100 g de farina
125 g de mantega
2 culleradetes de llevat
un pessic de sal
 
50 g d'avellanes torrades
2 pomes golden


Fonem la mantega al microones fins que sigui tèbia. La barregem amb els ous, el sucre, la farina, el llevat i el pessic de sal -podem utilitzar el minipímer per aconseguir una massa fina sense grumolls.

Pelem i tallem les pomes a grills i en fem daus. A banda triturem les avellanes  no massa finament, que quedin bocins. 

Afegim la poma i les avellanes amb una espàtula a la massa i ho barregem tot. 

Aboquem la barreja en un motllo de 20-24 cm preparat amb mantega i farina i ho introduim en el forn pre escalfat. Ho coem a 180 graus durant, aproximadament 20 minuts.


I a la Banda sonora, una canço que fa temps que em sona al cap. Falling Slowly, de la pelicula Once (2006), la història d'amor entre dos músics de carrer interpretats per Glen Hansard i Markéta Irglová

    Cap comentari:

    Publica un comentari a l'entrada