5/26/2012

Micuit de fetge de rap

La primera vegada que vaig provar el paté de fetge de rap a la meva vida, me'l va cuinar la meva amiga Clara Perxachs. Em va semblar boníssim, original i diferent. Però no n'havia menjat mai mes fins que se m'ha acudit que seria la meva aportació a un sopar de retrobament amb els amics d'Elisava. 


He buscat a Internet (Santa Xarxa !!!) i he trobat algunes referències com el Pate de higado de pixín del blog Juanipimer, l'Anko no Kimo del Club de Cuines i el Pate de higado de rape con erizo ahumado de Sotohiro Kosugi. Finalment he partit del Micuit de fetge de rap del Llepadits. Aquest darrer parteix d'una recepta de la Carme Ruscalleda i es el que he fet servir.

Necessitarem
300 gr. de fetge de rap
Licor de sake
Per la salsa:
Salsa de soja
Suc de llimona
Per acompanyar
Ceba tendra
Nap Daikon 
Sal Maldon

En primer lloc, he netejat els fetges i els he deixat en remull amb aigua i molta sal durant una hora. Els he assecat i els he deixat macerar uns 10 minuts coberts amb sake. 

Un cop macerats, els he posat dins d'una terrina ben apretats i els he cuit al forn a mitja temperatura. Un cop cuit, ho he deixat reposar a la nevera amb pes a sobre. Si no es té una terrina, es pot coure embolicat amb paper film. Es fan foradets al plàstic i es cou al vapor durant 10 minuts (vigilant que l'aigua no el toqui)

Es pot servir amb sal Maldon, salsa o simplement sobre una biscota. El gust de mar és garantit...

I per un sopar amb "Elisavos" no podia triar una altra banda sonora: Get Out of Your Lazy Bed de Matt Bianco. Imparable !

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada