1/04/2015

Dip de festuc i formatge feta

Tinc l'honor i el plaer de tenir fans del Cuinejar. Persones que el segueixen i recòrren a ell quan han de fer alguna recepta, cosa que m'omple d'alegria i dona sentit a tota la feinada. Una d'aquestes persones és la meva amiga Montse Gonzàlez, que sempre te la gentilesa de explicar-me com li ha sortit o em pregunta algun dubte. Aquest cop, la Montse em va fer un regal i em va passar una recepta d'un dip que ja he preparat i que ha tingut molt èxit.

No he trobat traducció per la paraula anglesa dip i la consulta amb el meu traductor de capçalera ha suggerit mantenir la paraula original. Per qui no ho sàpiga, en anglès to dip vol dir "sucar" i en cuina es refereix a aquelles preparacions que es degusten sucant-hi alguna cosa com el guacamole i els nachos, l'hummus i el pa de pita o bastonets d'api o pastanaga, picos, o simples bastonets de pa. 

Foto: Marga Legorburu

Necessitarem
100 gr de festucs amb closca
75 ml d'oli d'oliva
300 gr de formatge feta
un manat de fulls d'anet, picades 
un manat de coriandre, picades
1 gra d'all, picadet
3 cullerades soperes de iogurt grec
La pell ratllada d'una llimona i el suc de mitja
Sal al gust

(a la recepta original hi havia un bitxo picant, però jo m'he abstingut)

La preparació és ben simple. Primer, triturem els festucs pelats amb l'oli d'oliva. Per treure més fàcilment la pell que separa el fruit de la closca, els podem escaldar un  minut amb aigua bullint i després submergir-los en aigua freda. Es pelaran amb tota facilitat.

Un cop ja estan triturats els festucs, afegim la resta d'ingredients i ho passem tot per la trituradora o minipímer. I ja està. No direu que es difícil, oi? 

El podem servir acompanyat de bastonets, picos, torradetes o el que se us acudeixi. Imaginació a la cuina !

A la Banda Sonora avui sona Seven Seconds de la Neneh Cherry i Youssou N'Dour.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada