7/21/2013

Llom a la sal i a les herbes de Provença

Amb aquesta calor, gairebé ni ve de gust cuinar. I a més, a la recta final abans de vacances, s'acumula tanta feina que no dono l'abast. Total: tinc el blog ben abandonat.  Però les ocasions són les ocasions i ahir van venir a sopar a casa els meus amics Dome, Laura, Joan i Gemma. I em feia tanta il.lusio que va ser un bon incentiu per posar-me de nou a la cuina. 

De primer vaig preparar uns farcellets d'alberginia, formatge de cabra i melmelada de tomàquet, pero de segon em vaig atrevir amb una recepta de fàcil i resultona, d'èxit assegurat. 

600 gr. de llom en un sol bloc. 
Mig paquet d'Herbes de Provença: alfàbrega, romaní, farigola, sajolida i anet. 
Un kilo i mig de sal gruixuda 
Unes gotetes d'oli


En primer lloc, ens rentem be les mans i apliquem una finisisma capa d'oli al troc de llom. a continuacio, el fem rodar sobre les fines herbes que haurem posat sobre un paper de plata de manera que quedi completament arrebossat. 

A continuacio el posem en una safata sobre un llit de sal i el cobrim completament de manera que la sal faci una costra sobre el llom. Per acabar de fixar-la, 
hi podem afegir unes gotetes d'aigua
Escalfem el forn a temperatura màxima i quan ésta ben calen hi posem la safata amb la sal i el llom. Ho coem una mitja hora per cada kilo de carn. Veurem com la sal queda dura formant una crosta

Apaguem el forn i el deixem refredar dins. Quan està fred, retirem la crosta de sal i el tallem a làmines ben fines amb un ganivet. 

El podem servir acompanyat de molts tipus de salsa diferent. Jo l'he fet amb una refrescant salsa de iogurt i cogombre que hi ha anat la mar de be, però la podem fer de castanya, amb mostassa o fins i tot amb fruits vermells.  


Per la Banda sonora una canço dels Pet Shop Boys: Love is a Bourgeois Construct. -si, si, el que sentiu- que utilitzen la peça de Michael Nyman: Chasing Sheep Is Best Left to Shepherds, del The Draughtsman's Contract. Molt enganxosa, de veritat

2 comentaris:

  1. Laura segur que és boníssim!!!!! I amb la salseta... no m'estranya que fos un èxit!!!! :)
    Una abraçada i bones vacances!!

    ResponElimina
  2. Una recepta perfecta també per fer entrepants una mica més elaborats!! apuntada!

    ResponElimina