3/23/2013

Corona de xocolata

  
Des de que el vaig veure al blog Webos Fritos, vaig decidir que s'havia de provar. I tenint en compte que ahir va ser un d'aquells dies que no saps si tirar-te a la via o tirar-te al maquinista, vaig optar per la tercera via i descarregar la meva adrenalina batent ous i preparant aquesta corona, que és una veritable delicia. Els meus companys de la Uni m'ho van agraïr :) 

120 g de mantega
125 g de xocolata negra

75 g de xocolata blanca 

140 g de sucre 

4 ous 

125 g de farina

8 g de llevat Royal - mig sobre



Encenem el forn i el deixem escalfant-se a 180º

En un Pirex que pugui anar al microones barregem la xocolata blanca i la negra a bocins i la mantega. Ho anem fonent a tandes de 30 segons i despres de cada tanda ho remenem enèrgicament per a que la calor es reparteixi de forma homogènia. Un cop esta fos ho deixem atemperar una mica

A banda, batem els ous i el sucre uns 5 minuts fins que doblin el volum i la barreja es torni més clara de color. Afegim les xocolates foses amb la mantega i ho barregem amb cura.

Finalment, incorporem la farina i el llevat tamissats amb un colador (per evitar grumolls) i ho barregem amb el pímer, sense batre-ho de forma excessiva. HA de quedar simplement lligat

Haurem preparat el motllo com de costum (pintat amb mantega i empolsinat de farina) . Jo he utilitzat el de corona de silicona que trobo que fa molt bonic, però pot funcionar en altres formes. Quan la massa ja es dins, li donem un parell de copets contra el taulell de la cuina per evitar que es formin bombolles d'aire i faci lleig.

Ho coem sobre la reixeta del forn a 180º fins que estigui cuit (uns 30-35 minuts). Ho treiem i el deixem refredar abans de desenmotllar.

És pot guarnir amb sucre glass 

Nota: per les que no saben fer res sense la Thermomix (oi, Muriel ?), aqui teniu la mateixa recepta en versió mecanitzada

Avui, una Banda Sonora ben especial. The Rains of Castamere, la canço que canten les tropes dels Lannister abans de la Batalla de Blackwater contra Stannis Baratheon. [Capitol 9 de la Segona Temporada de Game of Thrones]. Per cert: la canta Matt Berninger, vocalista de la banda nordamericana The National

5 comentaris:

  1. Carai quina pinta.... jo tambe he tingut aquests dies que només esperes que passin, en el meu cas tiraria a algú a les vies, ji ji gràcies per alegra-nos el dia

    ResponElimina
  2. Acabo de veure el teu post i he decidit fer la recepta en aquest moment la tinc al forn.

    ResponElimina
  3. Laura, la opció de tirar-te al maquinista no està malament...però segur que aquesta corona et farà mes profit...jajaja
    Petonets.

    ResponElimina
  4. Que boníssima!!!! M'encanta la xocolata així que aquesta corona l'hauré de fer sí o sí!!
    Per cert: merci per les mesures del motlle de la tortada. El motlle que tenia a casa sense estrenar era just el savarin de lekue de 23 cm!!! jijiji. Ja he comprat la farina d'ametlla per fer-la! Ja t'explicaré com queda

    ResponElimina
  5. M'agrade la xocolata i aquest pastís ha d'estar d'escandol !!!!
    Chus

    ResponElimina